Wednesday, September 06, 2006

Είμαι παρανοϊκός εντελώς?

Το post που ακολουθεί είναι λιγάκι καθυστερημένο (ενδεχομένως όπως και ο γράφον) αλλά συγχωρήστε το(ν). Δεν ξέρω αν μπορείτε να θυμηθείτε μια σχετικά πρόσφατη διαφήμιση της Coca-Cola με κεντρικό slogan: "Enter the Coca-Cola world" ή κάτι παρόμοιο.... Η τηλεοπτική version της διαφήμισης έδειχνε έναν τύπο να βάζει ένα κέρμα σε μηχάνημα της Coca-Cola (γαμώτο σα να κάνω διαφήμιση νοιώθω και δεν πληρώνομαι :S ) και μετά έδειχνε την πορεία του κέρματος και πως και καλά μέσα στο μηχάνημα υπήρχε ένας παραμυθένιος κόσμος που ετοίμαζε το μπουκάλι και έδινε και μια μικρή φιέστα ώσπου να φτάσει στα χέρια του ανυποψίαστου καταναλωτή (=μαλάκας). Όσο την έβλεπα στην τηλεόραση όλα ήταν καλά, δηλαδή τίποτα το ύποπτο στην όλη φάση μη σου πω πως μου ψιλοάρεσε κι όλας, ευφάνταστη κτλ. Μέχρι που είδα την ίδια διαφήμιση στο σινεμά = μεγάλη οθόνη = βλέπεις λεπτομέρειες ή έστω αυτή τη φορά τις παρατηρείς γιατί είναι τεράστιες και μέσα στη μουρίτσα σου.... Λοιπόν έχουμε και λέμε: Μπαίνει το κέρμα και αρχίζει η διαδικασία....γεμίζει το μπουκάλι και πάει για πάγωμα.....τι κάνουν για να παγώσει το μπουκάλι? Πετάν έναν χιονάνθρωπο σε έναν παγοτρίφτη που τον κάνει χιόνι ( βλέπε κιμά) κατόπιν το μπουκάλι περνάει από ένα πλήθος που ζητωκραυγάζει και στις άκρες του δρόμου υπάρχουν εκατέρωθεν κανόνια που γεμίζουν με ανθρώπους (!) βολίδες και εκπυρσοκροτούν ενώ το πλήθος συνεχίζει να αλαλάζει....(παίζουν και διάφορα φωτοηχητικά εφφέ όπως καλή ώρα στις συγκεντρώσεις που έκανε ο Χίτλερ υπό την καθοδήγηση του συμπαθέστατου Γκαίμπελς για να πορώσει τα πλήθη....) Τι θέλει λοιπόν να πει ο ποιητής-διαφημιστής? Μήπως, λέω μήπως προσπαθεί να μας δώσει μια ιδέα (ή να μας εξοικειώσει με την ιδέα) για το τι ακριβώς γίνεται ώστε να μπορούμε εμείς όλοι να απολαμβάνουμε τα αγαθά της πολυεθνικής που παράγει το προϊόν? Σκεπτόμενος το τι συμβαίνει σε Ιράκ και Αφγανιστάν και τι ρόλο παίζουν εκεί οι πολυεθνικές μου φαίνεται πως οι διαφημιστές του προϊόντος μας δουλεύουν κατάμουτρα και ενδεχομένως και να μας προετοιμάζουν για να δεχτούμε την αλήθεια..... (Είπε και μασούλισε τα ποπ-κορν του ευχαριστώντας τον Θεό που οι υποδοχές του καθίσματος του σινεμά ήταν αρκετά μεγάλες για να χωρέσουν το XXL χάρτινο ποτήρι του αναψυκτικού του.....Μαντέψτε τι έπινε? Ναι ακριβώς αυτό....Μαλάκα καταναλωτή που νομίζεις πως εσύ έχεις την εξουσία και όχι οι επιχειρήσεις......Τράβα μια μαλακία και κοιμήσου ήσυχος......Το έκανες το καθήκον σου και σήμερα.....) Είμαι εντελώς παρανοϊκός? Οέο?

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ΟεΟ. Με αφύπνησες εντελώς. ΟεΟ

Από σήμερα κομμένη πλέον η Κόκα Κόλα

που ως γνωστόν φταίει για όλα.

6/9/06 15:40  
Blogger it is said...

Χεχ να σαι καλά κάνε και ένα προφιλ σον blogger δεν είναι δύσκολο και είναι καλή φάση :)

6/9/06 15:51  
Blogger Unknown said...

"[...] ενδεχομένως μας προετοιμάζουν για να δεχτούμε την αλήθεια..."

Μπα! Σιγά μη μας την πούνε! Απλά, νομίζω πως το ασυνείδητο του διαφημιστή του/μας έπαιξε περίεργα παιγνίδια!

8/9/06 00:07  
Anonymous Anonymous said...

Τι μου κάνεις, τώρα πρέπει να βρω και κατεβάσω το βιντεάκι προς μελέτην! (Όχι την Ελεονόρα).

8/9/06 03:25  
Blogger it is said...

@vrennus

Κοίτα νομίζω πως σε γενικές γραμμές έχουμε εξοικειωθεί με κάποιες μέχρι πρότινος "κρυφές αλήθειες". Δες για παράδειγμα αυτό που είπε ο Μπους για τη ΣΙΑ και τις κρυφές τοποθεσίες ανά τον κόσμο. Πριν από δέκα (και πολλά λέω) χρόνια δε θα τολμούσε κανένας πρόεδρος των ΗΠΑ να πει κάτι τέτοιο on the record τουλάχιστον.
Μια πολυεθνική της τάξης της Coca Cola Company δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και κανένα υποσυνείδητο κανενός διαφημιστή δε μπορεί να παίζει παιχνίδια με την εικόνα της εταιρείας όπως αυτή προβάλλεται μέσω της διαφήμισης. Δε μπορώ να πιστέψω πως δεν έχει ένα team από ψυχολόγους ειδικούς στην ψυχολογία των μαζών οι οποίοι διασφαλίζουν πως η εικόνα της εταιρείας περνάει ακριβώς όπως πρέπει να περάσει. Έχουν αλλάξει οι κλίμακες και οι εποχές...

@anonymus
Η διαφήμιση παίζει ακόμη στα cinema την είδα χτες σε μια ταινία που πήγα να δω....(όχι το superman, σιγά μην πάω να δω τέτοιον superman που είναι εντελώς φλώρος ήμαρτον πια!!! :P)

8/9/06 09:17  
Blogger Gatina said...

Εμένα μ' αρέσει η κόκα κόλα...

Με λεμόνι! Τώρα!

Χιχιχμρρρρ...

8/9/06 15:54  
Blogger it is said...

Κάτι τέτοια εγκάθετα και αιρετικά τυπάκια υπονομεύουν τον αγώνα για την ελευθερία παλιόγατο!!!!
Η κοκακόλα με λεμόνι sucks! :P
όπως και η light!!!!
Δε λέω να σταματήσουμε να πίνουμε κοκακόλα απλώς να ανοίξουμε τα στραβά μας λιγάκι......:P

11/9/06 11:42  
Anonymous Anonymous said...

Βασικά γειά σου, γνώρισα το μπο΄γκ σου από ένα σχόλιο που άσφησες στην νιάου και αυτή από ένα σχόλιο που άφησε σε μένα. Μου άρεσε πολύ η τελευταία παράγραφος αυτού του πόστ. Και εμένα μου την δίνει ο υπερκαταναλωτσιμός και θεωρώ ότι είναι το υπ αριθμ 1 κοινωνικό πρόβλημα των δυτικών κοινωνιών.

13/9/06 18:07  
Blogger it is said...

Ευχαριστώ φίλε. Η κεντρική ιδέα πάντως του ποστ είναι πως μας προετοιμάζουν όλο και πιο έντονα για να δεχόμαστε ως φυσικά τα αφύσικα....

14/9/06 08:57  
Blogger it is said...

Οοοοοοο μου έκανες την τιμή να γράψεις στο blog μου? Δεν ξέρεις ποσο χαίρομαι :)
Όχι δε μου το έχεις πει....μέχρι τώρα βριζόμασταν απλώς χαχαχα :P
Επί της ουσίας συμφωνώ σε μεγάλο βαθμό η κοινή γνώμη διαμορφώνεται από τις πολυεθνικές σε πολύ μεγάλο βαθμό πλέον....Νομίζω πως τα εθνικά κράτη τείνουν να καταλυθούν και τη θέση τους παίρνουν οι πολυεθνικές ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως τα ετήσια εισοδήματα πολλών εξ'αυτών είναι μεγαλύτερα από τα ΑΕΠ ορισμένων κρατών, όπως και αν σκεφτεί πως ακόμη και στη μοναδική υπερδύναμη )ΗΠΑ) η πολιτική καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις πολυεθνικές.
Χαίρομαι που πέρασες ελπίζω να τελειώνεις με την εξεταστική και να τα χεις πάει καλά :)

16/9/06 23:47  
Anonymous Anonymous said...

Αποκωδικοποίηση....: ψυχής, σιωπής, θρησκειών, μυθολογιών,.....
Σχηματοποίηση λόγου, κσομογονία, θεογονία,.....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....

4/3/08 09:49  

Post a Comment

<< Home

eXTReMe Tracker